Aktualności
XXVI sesja Rady Miejskiej w Sułkowicach
28-11-2025 13:00:04
KOMUNIKAT
Informuje się mieszkańców Gminy Sułkowice, że XXVI sesja Rady Miejskiej w Sułkowicach odbędzie się w dniu:
5 grudnia 2025 r. o godz. 800
w Sali Samorządowej (budynek Starej Szkoły w Sułkowicach, Rynek 6)
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Sprawozdanie Przewodniczącej Rady Miejskiej z działalności w okresie międzysesyjnym.
4. Informacja Przewodniczących Komisji o pracy w okresie międzysesyjnym.
5. Sprawozdanie Burmistrza z pracy w okresie międzysesyjnym i z wykonywania uchwał Rady.
6. Interpelacje i zapytania Radnych.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1)zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Sułkowice na 2025 rok Nr XIII/87/2024 Rady Miejskiej w Sułkowicach z dnia 31 grudnia 2024 roku;
2) zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sułkowice na lata 2025-2040;
3) ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników OSP i kandydatów na strażaków ratowników OSP;
4) zmiany uchwały Nr XV/117/2025 Rady Miejskiej w Sułkowicach z dnia 6 marca 2025 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji udzielanych publicznym i niepublicznym przedszkolom, innym formom wychowania przedszkolnego, oddziałom przedszkolnym szkół podstawowych, szkołom oraz trybu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania tych dotacji;
5) określenia kryteriów naboru wraz z liczbą punktów do samorządowych przedszkoli na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzania tych kryteriów;
6) wyboru metody ustalenia opłaty oraz wysokości stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, na terenie gminy Sułkowice;
7) ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla domku letniskowego na nieruchomości lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe;
8) zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym;
9) przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sułkowice;
10) szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
11) przyjęcia „Regulaminu Zalewu Rekreacyjnego w Sułkowicach”;
12) wyrażenia zgody na zawarcie umowy dzierżawy bez przeprowadzenia przetargu na okres 1 roku, części nieruchomości o pow. 114 m2, położonej w Sułkowicach, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działki nr 2379/2, 2379/4, na której posadowiony jest pawilon handlowy;
13) wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu bez przeprowadzenia przetargu na okres 1 roku, lokalu użytkowego o powierzchni 20 m2, usytuowanego w budynku komunalnym przy ul. 11 Listopada 2 w Sułkowicach.
8. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
9. Komunikaty i informacje.
10. Zamknięcie obrad sesji.
Więcej informacji na temat sesji znajduje się w BIP.